VÄLJ SPRÅK:

Lionbridge Utnämnd till EContent 100 för digital innovation

Erkänd för att utnyttja banbrytande teknik för att ansluta människor runt om i världen.

WALTHAM, mässa. - 7 november 2018 - Lionbridge Technologies, Inc., en av världens mest pålitliga globaliseringsplattformar, tillkännagav att den utsågs till EContent 100, som erkänner företag som har gjort en betydande inverkan i branschen för digitalt innehåll varje år. Detta är Lionbridges fjärde år som utnämns till EContent 100 under kategorin "Innehålls globalisering, översättning och lokalisering", som visar sitt långvariga engagemang för innovation inom detta utrymme.

Lionbridge var ett av de första globaliseringsföretagen som integrerade maskininlärning i sina erbjudanden och fortsätter att använda transformationsteknologi för att hjälpa kunder att bygga broar till nya kunder i hela världen. Dess tjänster gör det möjligt för kunder att samarbeta med varumärken över digitala plattformar på 300+ språk tack vare sitt nätverk av 500 000 språkliga experter. Företagets kundcentriska strategi, i kombination med den senaste tekniken, säkerställer digitala upplevelser, levande globala sändningar, mobila applikationer, medicinsk rådgivning, spelupplevelser och kliniska prövningar fängslar publiken över kulturer.

"Vi är oerhört stolta över att bli erkända som ett företag som har påverkat branschen för digitalt innehåll", säger John Fennelly, verkställande direktör för Lionbridge. "Vårt engagemang för innovation och integration är kärnan i det vi gör och guidar oss alla mot en mer ansluten värld."

Översättning och lokalisering är avgörande för att varumärken effektivt ska kunna bygga och stärka relationer med kunder över hela världen. Lionbridge tillämpar sin språkliga och kulturella expertis för expansiva digitala marknadsföringstjänster för att säkerställa att varumärkesmeddelanden resonerar över digitala kanaler och förblir relevanta i dagens konkurrenskraftiga digitala universum.

"Vi hjälper varumärken att övervinna marknadsföringshinder genom att leverera övertygande, lokalt innehåll utan att offra kvalitet, konsistens eller effektivitet", säger Sergio Restrepo, vice president för global digital marknadsföring för Lionbridge. "Genom att utnyttja vårt anställdas nätverk och maskinteknik kan vi vägleda våra kunder att kommunicera och ansluta till effekt."

För att lära dig mer om Lionbridge, besök lionbridge.com.

Mediekontakt: