VÄLJ SPRÅK:

LIONBRIDGE ÄR TILLBAKA

I dag meddelade Lionbridge att företagets samtliga produktionssystem och kontor världen över fungerar igen efter ett cyberangrepp den 8 juli 2022. Som svar på cyberangreppet vidtog företaget omedelbart försiktighetsåtgärder, bland annat genom att stänga ner vissa system och plattformar.

Efter att ha begränsat incidentens omfattning påbörjade vi genast arbetet med att återställa och förstärka vår infrastruktur för samtliga kundtillämpningar. Vårt eget IT-team och vår incidentpartner har gjort en enastående insats och arbetat oförtröttligt för att få igång verksamheten igen och vi har nu återupptagit arbetet inom alla verksamhetsområden.

Tillsammans med våra externa experter har vi också kunnat fastställa att det inte finns några bevis för att kunddata har läckt ut från vårt nätverk. Vi hanterar nu alla försenade uppdrag och våra team gör sitt yttersta för att leverera jobb i tid till våra kunder. Tjänsterna återställdes metodiskt för att se till att de är både säkra och skyddade och att våra kunder och partner tryggt kan skicka uppdrag till och ta emot leveranser från Lionbridge.

Ett varmt tack till alla våra kunder, communitypartner och medarbetare för ert fortsatta stöd och tålamod när vi tillsammans tar oss igenom den här svåra situationen. Vi går ännu starkare ur den här krisen och är redo att återuppta vårt arbete med att riva barriärer och bygga broar.