VÄLJ SPRÅK:

Award spotlight

Training Industry, Inc. placerar Lionbridge på 2024 års bevakningslista för AI i träning

Marknadsledare att hålla ögonen på inom heltäckande träningslösningar för AI

• #technology
  • #content_creation
  • #ai

Waltham, Massachusetts, USA – 16 augusti 2024/EINPresswire.com/ – Lionbridge, global ledare inom eLearning, AI-tjänster samt översättnings- och lokaliseringslösningar, är en av de utvalda leverantörerna på bevakningslistan 2024 för AI i träning från Training Industry Inc.

Training Industry övervakar kontinuerligt marknaden för AI-träning för att hitta de bästa leverantörerna av AI i träning som erbjuder ett brett utbud av funktioner och tjänster. År 2024 har företaget för första gången satt samman en bevakningslista i syfte att hjälpa kunder som köper träningstjänster att utvärdera leverantörer som erbjuder nya eller unika fördelar och funktioner. Valet av Lionbridge motiveras med följande kriterier:

• Bredden, kvaliteten och nivån på företagets AI-funktioner och AI-analyser.
  • Närvaro, innovation och inverkan på AI-träningsmarknaden.
  • Kund- och användarrepresentation.
  • Företagets resultat och tillväxt.

”Det är en ära för oss att få det här erkännandet, som visar hur vårt eLearning-team gör verklig skillnad för våra kunder i tränings- och lokaliseringsbranschen”, säger Rich Tobin, Chief Operating Officer på Lionbridge. ”Genom att erbjuda en portfölj med banbrytande AI-lösningar som fungerar smidigt tillsammans kan Lionbridge tillgodose de föränderliga behoven i branschen och leverera en enastående utbildningsupplevelse”.

Award showing recognition for AI Training

Lionbridge skapar anpassade, AI-förstärkta utbildningslösningar som stärker företagens resultat, produktivitet och avkastning. Lösningarna erbjuder bland annat verktyg för skapande av innehåll på flera språk, utformning av prompter, träning av stora språkmodeller (LLM) samt optimering av AI för lokalisering. Genom att använda sofistikerad AI kan Lionbridge se till att utbildningsinnehåll blir tillgängligt, kulturellt relevant och engagerande och hjälpa företag att riva språkbarriärer och förbättra sin globala kommunikation.

”Den första bevakningslistan för AI i träning 2024 rymmer en unik och växande samling företag som tillhandahåller kraftfulla och effektiva AI-baserade produkter och lösningar”, förklarar Tom Whelan, Director of Corporate Research på Training Industry, Inc. ”Företagen erbjuder engagerande AI-baserade lösningar med verktyg för att skapa uppslukande innehåll och översättningar i syfte att tillgodose och understödja sina kunders affärs- och utbildningsbehov”.

Läs mer om Lionbridge och företagets AI-baserade eLearning- och lokaliseringstjänster på sidan Utbildnings- och eLearning-tjänster.

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I över 25 år har vi hjälpt företag i kontakten med deras globala kunder och medarbetare genom att leverera översättnings- och lokaliseringslösningar på fler än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett globalt nätverk med passionerade experter som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som tilltalar våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham, Massachusetts i USA och vi har lösningscenter i 24 länder. Läs mer på www.lionbridge.com/sv/.

FÖRFATTARE